Unha mesa cadrada no FKM dirixe a mirada a unha futura industria galega do videoxogo
mércores, 26 de outubro do 2016
- A mesa cadrada do FKM desenvolveuse no Forum Metropolitano da Coruña
A edición deste ano do Festival de Cinema Fantástico da
Coruña, o FKM, contou esta mañá cun espazo reservado ao mundo dos videoxogos,
máis concretamente en Galicia, a
través dunha mesa de debate moi heteroxénea na que participaron os
tradutores Ramón Méndez e Alba Calvo, os desenvolvedores independentes José
Garnelo e Pilar Cela, e o co fundador de Gato Salvaje Studio, Sergio Prieto,
que moderados por Marcus Fernández (Código Cero) compartiron as súas
experiencias ante un auditorio ateigado, demostrando o grande interese que hai
pola proxección profesional que pode supor este sector aÃnda emerxente.
Ramón Méndez e Alba Calvo, quen traballaron na
tradución de máis de 450 e 300 proxectos cada un, deixaron constancia da
complexidade que supón a localización de videoxogos, destacando o feito de que
a adaptación a distintas linguas non debe verse como un gasto senón como un
investimento, xa que ten un reflexo directo nas vendas, tanto ao abrir mercados
como ao achegarse a públicos que senten rexeitamento polos xogos que non estean
dispoñibles na súa lingua.
José Garnelo de Fosfatina quixo achegar
os seus desenvolvementos independentes en forma de aventuras gráficas, explicando
un chisco como son os seus procesos creativos e fontes de inspiración; mentres
que Pilar Cela de Trum Room deu conta
das súas aventuras gráficas, como un xeito de desenvolver a súa creatividade facendo
realidade tÃtulos nun xénero co que ten grande afinidade, o que quixo deixar
claro ante o auditorio ao declarar que xoga cando menos unha vez ao ano ao
clásico Day of the Tentacle.
Con Sergio Prieto de Gato Salvaje
Studio púidose abordar tanto o que supón a posta en marcha dun estudio de
videoxogos en Galicia, como as dificultades para atopar profesionais
especializados no medio, os grandes atrancos para emprender en España e a
reducida oferta formativa. Pero pese a todas as dificultades a visión de Prieto
é optimista, e considera que o feito de que o sector estea a xermolar na nosa
comunidade pode dar pé a que exista unha auténtica industria galega do videoxogo
no futuro, sempre que se poñan facilidades para que a formación, a burocracia e
o financiamento non sexan atrancos, e poidamos asà crer un tecido produtivo nun
sector no que si somos grandes consumidores.