A UVigo e o MUVI achegan un obradoiro para tirar proveito educativo dos videoxogos
xoves, 30 de setembro do 2021
A
Universidade de Vigo está a contribuír estes días á investigación
e á divulgación en materia de videoxogos (que engadir ás
xornadas do Seminario Internacional Mulleres e Videoxogos impulsadas
pola UDC) cun obradoiro
titulado Gañando o futuro e coordinado no Campus de
Pontevedra polos responsábeis da Fundación Museo do Videoxogo de
Galicia (MUVI), no que buscan afondar no potencial destes
produtos como unha ferramenta educativa con múltiples aplicacións.
“Un
dos obxectivos principais do curso é salientar a importancia de
anticiparnos a ese futuro, asumindo que o videoxogo é un medio cunha
amplísima penetración social e que, se empezamos a coñecer este
medio, poderemos dar oportunidades aos rapaces para que se acheguen a
eles dunha forma correcta, desde o bo uso e as boas prácticas”,
salienta Galo Martínez, presidente desta fundación e un dos
responsábeis dunha actividade impulsada pola Vicerreitoría do
Campus e a Concellaría de Promoción Económica e Universidade.
Proporcionar
a docentes e futuros docentes unha serie de recursos que lles
permitan facer uso dos videoxogos como unha ferramenta educativa
constitúe nese senso un dos obxectivos centrais deste obradoiro, que
se desenvolve na Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte e
que se insire tamén nun proxecto e nunha serie de obradoiros que
esta fundación impulsa baixo o nome de Gañando o futuro. Galo e
Jacobo Martínez, impulsores do primeiro museo dedicado ao videoxogo
creado en España, e os tamén membros da directiva desta fundación,
a profesora da Universidade da Coruña Luz Castro e Carlos Pereiro,
editor da revista sobre videxogos Morcego, protagonizaron as
primeiras sesións dun curso que combina a presentación de recursos
e exemplos prácticos cun coloquio dirixido a xerar un debate na
aula.
“Unha
das bazas máis importantes dos videoxogos son os contidos, que son
sumamente diversos e se poden utilizar desde para aprender historia
ata para aproximarnos ao colectivo LGTBI co último xogo de The
last of us”, sinala Martínez. Así, un dos propósitos deste
curso é amosar como poden utilizarse tanto para “aprender
xogando”, como para motivar ao alumnado. “Os profesores sempre
intentan conectar cos intereses do alumnado e, pola heteroxeneidade
de disciplinas que se precisan para facer un videoxogo, estes poden
servir como nexo de unión”, engade. Nese senso, achegar unha serie
de exemplos do seu uso nas aulas será o obxecto da sesión que a
vindeira semana impartirán o docente da Facultade de Educación e
Traballo Social do Campus de Ourense Millán Brea, presidente da
Asociación Galega de Deportes Electrónicos, e o profesor de
secundaria Rubén Cabrerizo.